enova365 v.11.3.1

image01462523562

Szanowni Państwo,



Najnowsza wersja oprogramowania enova365 numer 11.3.1 została opublikowana
Zmiany w wersji 11.3.1 dotyczą m.in. wprowadzenia modyfikacji w mechanizmach
wyszukiwania (lokatora)
i filtrowania danych w szczególności przy wyszukiwaniu konta wg symbolu (moduł Księgowość), a także dodano możliwość edycji raportów przed wydrukowaniem w nowym systemie wydruków PDF. Opis pozostałych zmian zawarty jest w ulotce.

image11462523563

Czytaj więcej

0001439_integracja-z-enova

Koniec wsparcia dla enova365 AWW

Szanowni Klienci,

Wraz z publikacją wersji 11.3 w dniu 1 kwietnia 2016, informujemy naszych Klientów, użytkowników modułu enova365 Analizy Wielowymiarowe, którzy zakupili ten moduł przed 31.03.2016 i posiadają go na aktualnej gwarancji, iż za rok tj. w dniu 31 marca 2017 roku zakończymy wsparcie dla produktu enova365 Analizy Wielowymiarowe.

Jednocześnie informujemy, że do tego czasu Klienci pracujący na enova365 AWW w okresie gwarancyjnym, nabywają prawo do zakupu nowych modułów analitycznych z oferty Soneta tj. enova365 BI na preferencyjnych warunkach, czyli w cenie aktualizacji modułu enova365 BI.

Czytaj więcej

enova365 v.11.3 – najważniejsze zmiany

enova 11.03

bi

handel

Tworzenie cenników zakupowych. Kopiowanie pozycji na dokumencie ze wskazaniem ilości kopii. Definiowanie wzorca opisu płatności dla dokumentu handlowego.
kadry i place

Nowe wzory deklaracji ZUS Z-3, Z-3a, Z-3b, Z-10, Z-15. Obsługa przerwy na karmienie. Obsługa zwolnienia z obowiązku świadczenia pracy.
ksiegowosc

Prewspółczynnik VAT – obsługa znowelizowanych przepisów wynikających z art. 86 ust 2a ustawy o VAT. Automatyczne zakładanie kartoteki kontrahenta na podstawie danych z GUS podczas ewidencjonowania dokumentu zakupu lub sprzedaży. Poprawa ergonomii wprowadzania korekt dokumentów w walutach obcych. Optymalizacja działania mechanizmów renumeracji i księgowania zbiorczego bufora księgowań.

workflow

Zapis błędów powstałych w toku pracy Harmonogramu Zadań do systemowego dziennika zdarzeń. Możliwość dołączania załączników do folderów wchodzących w skład DMS. Podgląd procesu tylko dla zaangażowanych operatorów. Możliwość określenia wymagań dla pól definiowanych w dokumencie dodatkowym.
systemowe



Możliwość instalacji enova365 na środowiskach bazodanowych Oracle. Nowe wykresy dostępne w wersji przeglądarkowej, okienkowej i do wydruku. Możliwość wysyłania wydruku jako załącznika PDF w wersji przeglądarkowej.

 

footer

Czytaj więcej

office-logo_v3

Microsoft rozdaje office 365 za darmo!

Microsoft w ramach rekompensaty dla użytkowników chmury OneDrive, w której w zeszłym roku dokonano pewnych cięć, przygotował promocję gdzie dla  części użytkowników zostanie udostępniony za darmo Office 365 Personal na jeden rok. Daje to dostęp  do najnowszej wersji pakietu Office na jeden komputer i tablet, oraz OneDrive do 1 TB powierzchni.

 

Kilka warunków które trzeba spełnić żeby otrzymać pakiet Office 365:

  • Użytkownik musi korzystać z darmowej wersji OneDrive i mieć tam pliki zajmujące minimum 5 GB

 

  • Użytkownik nigdy wcześniej nie korzystał na koncie Microsoftu z Office 365 ani innego płatnego planu dla OneDrive.

 

 

Po spełnieniu warunków należy zalogować się do platformy OneDrive w przeglądarce i w opcjach wybrać „ Uaktualnij” W nowym oknie pojawi się darmowy plan dla Office 365 Personal.

 

Warto dodać, że wymagana jest karta kredytowa lub konto PayPal, Office 365 domyślnie sam się odnawia, więc jeżeli pakiet nie spełnia oczekiwań należy pamiętać o anulowaniu subskrypcji.

Czytaj więcej

us1

Jednolity plik kontrolny (JPK) a enova365

 

 

Wprowadzenie od 1 lipca 2016 r. Jednolitego Pliku Kontrolnego (JPK) będzie się wiązać z koniecznością wyposażenia systemów księgowych podatników w nową funkcjonalność umożliwiającą wytworzenie JPK. Nowa metoda kontroli będzie zobowiązaniem podatników do przekazywania danych z ksiąg podatkowych na żądanie organu podatkowego w ujednoliconej formie elektronicznej.

W enova365 obsługa plików JPK zostanie wprowadzona w ramach aktualizacji systemu. Klienci którzy posiadają ważną licencję enova otrzymają taką funkcjonalność tuż przed wejściem w życie nowych regulacji w ramach wersji 11.4 zaplanowanej na czerwiec 2016 r.

 

Jednolity plik kontrolny zostaje wprowadzony w celu usprawnienia procesu kontroli oraz poprawy ściągalności podatków. Plik będzie przekazywany do urzędu za pomocą komunikacji elektronicznej lub na informatycznych nośnikach danych. Proces wprowadzania wymogu będzie przebiegał stopniowo, w pierwszej kolejności obowiązek ten dotyczyć będzie dużych podmiotów gospodarczych.

Zgodnie z uzasadnieniem projektu zmian ordynacji „chodzi o to, aby można było w sposób automatyczny, przy wykorzystaniu odpowiednich algorytmów informatycznych, wyodrębnić niezbędne dane merytoryczne. Intencją projektowanych rozwiązań jest wprowadzenie do systemów księgowych nowej funkcjonalności, tj. możliwości edycji ksiąg podatkowych oraz dowodów księgowych w oparciu o powszechnie stosowany w komunikacji elektronicznej standard XML.

 

Obowiązkiem raportowania danych od 1 lipca 2016 r. w formacie JPK zostaną objęci tylko duzi przedsiębiorcy tj. tacy, którzy zatrudniają więcej niż 250 pracowników lub ich roczny obrót wynosi co najmniej 50 mln euro Ustawodawca przewidział okres przejściowy dla małych i średnich przedsiębiorców, którzy do końca czerwca 2018 będą mogli stosować się do tego rozporządzenia fakultatywnie. A 1 lipca 2018 r. obowiązkiem będzie objęty każdy przedsiębiorca prowadzący  księgi przy użyciu programów komputerowych.

 

 

wskaźnik

 

Czytaj więcej

Jak zabezpieczyć system Windows?

person-woman-hand-smartphone

 

Bezpieczeństwo przechowywanych danych, to aktualnie jeden z najważniejszych problemów świata nowoczesnych technologii. Jest ono istotne nie tylko ze względu na same informacje, ale również powszechność, gdyż dotyka w zasadzie każdego użytkownika. Rozwiązania antywirusowe, jak również całe pakiety klasy Internet Security nie są doskonałe i wcale nie gwarantują stuprocentowego bezpieczeństwa, często zaś pożerają sporo zasobów sprzętowych.

Co by było natomiast w sytuacji, gdybyśmy zechcieli wykorzystać jedynie mechanizmy udostępniane przez system Windows? W tym poradniku zaprezentuję kilka funkcji, które mogą znacznie zmniejszyć ryzyko ataku lub wycieku informacji, a zarazem nie wymagają dodatkowych nakładów finansowych.

 

Windows Defender – Wbudowany antywirus

Pierwszym składnikiem i zarazem pierwszą standardową warstwą ochronną, jaką możemy się zająć, jest wbudowany system antywirusowy Windows Defender. Czy stosowanie tego oprogramowania ma sens i rację bytu? Microsoft podchodzi do sprawy wymijająco i stwierdza, że oferuje on jedynie „podstawową ochronę” przed zagrożeniami.

Instrukcja uruchamiania Windows Defender jest TUTAJ

UAC – Kontrola konta użytkownika
Niezwykle ważnym zagadnieniem związanym z bezpieczeństwem systemu Windows są konta użytkowników i uprawnienia, jakie te konta posiadają. Sprawa ta jest najczęściej pomijana, wręcz przemilczana, a to niestety nie jest recepta na sukces. Prawdę mówiąc, winę za to ponosi sam Microsoft, który co prawda daje nam do dyspozycji sporo ważnych narzędzi, jednak wciąż nie zmienił standardowego zachowania instalatora Windows – na etapie instalacji systemu podajemy dane do konta, z którego najczęściej później korzystamy. Problem polega na tym, że jest to konto o uprawnieniach administratora, a co za tym idzie, może ono wykonywać nawet uprzywilejowane operacje. W razie udanego ataku i przejęcia naszych uprawnień, szkodliwe oprogramowanie będzie w stanie sterować systemem i wykonywać w nim zmiany bez naszej wiedzy.

Instrukcję jak zmienić typ konta użytkownika znajdziesz TUTAJ

 

Zapora systemu Windows
Kolejnym elementem ochrony jest zapora systemu Windows. W czasach Windows XP nie była zbyt popularnym wyborem, choć przez ataki robaków internetowych została ostatecznie domyślnie włączona. Przełom przyszedł wraz z Vistą i zaporą bazującą na Windows Filtering Platform. To oprogramowanie jest już znacznie bardziej zaawansowane, umożliwia tworzenie dokładnych reguł i sterowanie ruchem internetowym. Całym problemem jest nie zawsze wygodny interfejs, a także praca podzielona na trzy strefy sieciowe: prywatną (np. sieć domowa), publiczną (gdy łączymy się z różnymi punktami Wi-Fi), oraz przeznaczoną dla firm i stosowaną podczas pracy w domenie. Jeżeli zajrzymy w ustawienia tego oprogramowania, przekonamy się, że pozwala na całkiem sporo.

Opis ustawień zapory Windows znajdziesz TUTAJ

Ustawienia prywatności
W przypadku Windows 10 istotną kwestią jest prywatność użytkownika. Standardowa konfiguracja ekspresowa wybrana podczas instalacji systemu to niestety niezbyt dobry wybór – Microsoft wychodzi jednak z założenia, że dzielenie się z firmą wieloma informacjami jest jak najbardziej w porządku, a przecież system często otrzymujemy bezpłatnie w ramach darmowej aktualizacji z Windows 7 i Windows 8.1. Najlepiej wszystkie opcje skonfigurować samodzielnie i dostosować je do naszych potrzeb. Część z funkcji możemy wyłączyć już na etapie instalacji, możliwe jest także odcięcie się od konta Microsoft. Nie jest ono konieczne do działania systemu, choć oczywiście powoduje, że możemy w wygodniejszy sposób korzystać z takich funkcji jak synchronizacja ustawień w ramach chmury OneDrive czy automatyczne logowanie w niektórych usługach w przeglądarce Edge.

Czytaj więcej

Nadszedł czas na migrację do Windows 10?

blue-wallpaper_windows_10_hd_2880x1800

Poniżej przedstawiamy Państwu wady i zalety aktualizowania firmowych systemów do Windows 10.

Od ponad pół roku mamy możliwość korzystania z Windows 10, jednak wiele firm wciąż zwleka z migracją, czekając na wykrycie i wyeliminowanie wszelkich problemów technicznych nowego systemu.

Jeśli chodzi o zalety to na pewno możemy wymienić zestaw nowych funkcji  i narzędzi, udoskonalania interfejsu, takie jak:

  • Większą kontrolę nad wdrażaniem systemu i aktualizacji – zmodernizowane narzędzieWindows Update for Business pozwala na kompleksowe zarządzanie poprawkami i precyzyjne dostarczanie ich do konkretnych maszyn i grup maszyn. Administrator może np. zdecydować, że pewne komputery – np. urządzenia kluczowe dla funkcjonowania organizacji – otrzymają aktualizacje dopiero po ich szczegółowym przetestowaniu.
  • Łatwa migracja do Windows 10 – to szczególnie ważna zmiana, szczególnie w porównaniu z procesem migracji do wcześniejszych wersji Windows (7/8/8.1). Proces zaktualizowania komputera z wcześniejszą wersją Windows do wydania 10 jest stosunkowo szybki, prosty i właściwie bezobsługowy dla większości użytkowników. „Czysta” instalacja jest rzadkością, cała operacja jest zwykle w pełni zautomatyzowana. Co ważne, dotyczy to nie tylko desktopów i notebooków, ale wszystkich urządzeń z Windows 10.
  • Świetna obsługa sprzętu: Windows 10 traktuje wszystkie podzespoły komputera jako niezależne elementy, co oznacza, że mogą one być modernizowane i aktualizowane bez problemu. Microsoft spisał się również w kwestii dostarczania sterowników – w większości przypadków domyślnie instalowane drivery sprawdzają się znakomicie.
  • Bezpieczeństwo. Windows 10 wyposażono m.in. w funkcję Trusted Boot, blokującą próby uruchomienia złośliwego oprogramowania przed startem systemu oraz wielostopniowe uwierzytelnianie (obsługujące hasła, kody bin, biometrykę, zaufane urządzenia itd.). Dzięki takim rozwiązaniem zabezpieczenia działają nie tylko skutecznie, ale są też stosunkowo mało „inwazyjne” i uciążliwe dla użytkownika.
  • Zarządzanie sprzętem mobilnym – Microsoft przygotował sprawnie działający system MDM (Mobile Device Management), pozwalający na wygodne zarządzanie laptopami, tabletami, smartfonami oraz urządzeniami IoT (internet of Things) z Windows 10. To bardzo przydatne rozwiązanie dla firm, które mogą np. wygodnie blokować urządzenia, które zostały zgubione lub skradzione, a także kontrolować to, jakie aplikacje instalują na nich użytkownicy.

Powyższe argumenty mogą zdecydowanie zachęcić do szybkiej migracji do nowego Windowsa, jednak jak każda zmiana, tak i w tym przypadku, należy wziąć pod uwagę również wady takiego rozwiązania. Wynikają one nie tyle ze zmiany systemu właśnie na Windows 10, lecz z każdego masowego uaktualnienia krytycznego dla funkcjonowania organizacji oprogramowania.

Przede wszystkim, należy sobie uświadomić, że to skomplikowana, kompleksowa operacja, która wymaga starannego planowania, testowania i opracowania najróżniejszych scenariuszy awaryjnych. Niezbędne jest sprawdzenie kompatybilności (zgodności z wymaganiami sprzętowymi OS-u) firmowych komputerów oraz przetestowanie kluczowych dla firmy aplikacji pod kątem zgodności z nowym systemem. Na tym etapie koniecznie może okazać się zmodernizowanie części firmowego sprzętu (niektórych komponentów lub wymiana komputerów PC).

Trzeba też pamiętać o kosztach – dla użytkowników domowych i małych firm aktualizacja z Windows 7/8 do Windows 10 jest darmowa, jednak duże przedsiębiorstwa muszą wykupić w tym celu niezbędne licencje. Z wyliczeń analityków wynika, że średni koszt zaktualizowania jednego stanowiska z Windows 7/8 do 10 to ok. 500 USD.

Czytaj więcej

Nowa wersja pakietu biurowego LibreOffice.

libreoffice_pMimo, żezdecydowana większość użytkowników komputerów posiada w swoim podstawowym wyposażeniu pakiet Office od Microsoftu, to warto wiedzieć, że na rynku znajduje się mnóstwo alternatyw – nieco bardziej ograniczonych ale darmowych.
Z ich jakością bywa różnie, ale w kilku przypadkach podstawowa funkcjonalność może się równać z produktem Microsoftu. Jednym z najlepszych darmowych pakietów jest LibreOffice, który niedawno doczekał się kolejnej wersji (ver. 5.1)
Wydajność oraz kompatybilność:

• LibreOffice w wersji dla Androida od teraz bez problemu obsługuje pliki ODF
• LibreOffice w wersji dla Windowsa otwiera się i wykonuje operacje niemal dwukrotnie szybciej niż poprzednio
• Możliwość importowania plików .wri i .key
Interfejs i funkcjonalność:

• Zmiany ułożenia ikon i dodanie menu Stylów (Writer), Arkusze (Calc), Slajdy (Impress)
• Dodanie nowej wersji paska wykresów
• Wygodna obsługa plików w chmurze
• Możliwość wpisywania znaków Unicode poprzez wykorzystanie kodu heksadecymalnego i skrótu Alt + X

Czytaj więcej

SQL Server 2012

sql2012-logo

 

Informujemy, że Microsoft wydłużył okres dystrybucji produktów SQL Server 2012 o dwa lata, tym samym będą one dostępne w ofercie firmy Eprim Sp. z o.o. do końca marca 2018 roku.

Wydłużenie ma na celu umożliwienie dystrybutorom dostosowania oferowanych rozwiązań do współpracy z najnowszymi platformami firmy Microsoft (SQL Server 2014 i 2016, Azure, Power BI). Edycja 2016 zostanie wprowadzona do sprzedaży najprawdopodobniej w kwietniu br. Będziemy Państwa informować na bieżąco.

Czytaj więcej