enova365 – wersja 14.5.3

Szanowni Państwo,

najnowsza wersja oprogramowania enova365 numer 14.5.3 została opublikowana na stronie www.enova.pl.

Wersja 14.5.3 została przygotowana w związku ze zmianami wprowadzonymi w systemie e-deklaracji w zakresie struktur plików XML e-deklaracji VAT-7 i VAT-7K.

W dniach 27 i 28 sierpnia 2018r. Ministerstwo finansów zmieniło struktury dokumentów XML e-deklaracji VAT-7(18) oraz VAT-7K(12). Poprzednie struktury są nieaktualne i próba wysyłki e-deklaracji przygotowanych wg starych wzorów kończy się komunikatem błędu o treści: 401 Dokument niezgodny ze schematem xsd.

Publikowana wersja 14.5.3 zawiera dostosowane do zmian mechanizmy generowania wymienionych powyżej e-deklaracji oraz poprawki kilku błędów.

 

Czytaj więcej

Split payment w enova365!

Czym jest split payment?

 

 

Split payment jest jednym ze sposobów zapłaty w obrocie gospodarczym. Polega na wysyłce przelewu za fakturę VAT z wykorzystaniem tzw. komunikatu przelewu. Zgodnie z art. 108a ust. 2 ustawy o zmianie ustawy o podatku od towarów i usług oraz niektórych innych ustaw z dnia 15 grudnia 2017 roku, przedsiębiorcy mogą dokonać zapłaty na rachunek VAT całości lub części kwoty podatku VAT wykazanej na fakturze. Natomiast wartość netto faktury może zostać uregulowana poprzez wpłatę, na przykład, na zwykły rachunek bankowy, lub rozliczona gotówką.

  • Split payment teoretycznie będzie dobrowolny, w praktyce może się okazać, że każdy przedsiębiorca będzie posiadał konto bankowe VAT.
  • O przejściu na mechanizm decyduje nabywca, a nie sprzedawca.
  • Zgodnie z informacjami zawartymi w komunikacie przelewu, bank ma automatycznie dzielić płatność na wartość netto i podatek VAT.

 

Źródło: Dziennik Gazeta Prawna

Czytaj więcej

Pulpit Pracownika i Pulpit Kierownika – pozwól pracownikowi zadbać o swoje interesy!

 

Nasz pracownik potrzebuje często informacji na temat swojego urlopu czy wynagrodzenia, a dział kadr nie zawsze ma czas na ich udzielenie, szczególnie w okresie naliczania list płac.

A może pozwolić pracownikowi sprawdzać dane z każdego miejsca i bez potrzeby kontaktu z firmą? Idąc dalej możemy wdrożyć zarządzanie elektronicznymi wnioskami pracowników, co przyspieszy przepływ informacji w firmie, polepszy organizację pracy, oraz zautomatyzuje zarządzanie sprawami administracyjnymi.

Zapraszamy do umówienia się na bezpłatną prezentację.

 

Funkcjonalność enova365 Pulpit Pracownika:

Pracownik z poziomu aplikacji może:

  • sprawdzać dostępny limit urlopowy,
  • składać wnioski urlopowe, które przekazywane są w obiegu dokumentów do kierownika,
  • składać wnioski kadrowe takie jak o zmianę danych osobowych, danych podatkowych, dokumentu tożsamości, rachunku bankowego a także wniosek o ubezpieczenie członka rodziny
  • przeglądać dane dotyczące czasu pracy i nadgodzin,
  • sprawdzić datę ważności badań lekarskich oraz szkoleń BHP,
  • przeglądać kwoty wynagrodzeń,
  • drukować różnego rodzaju raporty kadrowe, paski wypłaty i roczną kartę wynagrodzeń.

Funkcjonalność enova365 Pulpit Kierownika:

  • przeglądanie danych podwładnych pracowników,
  • zatwierdzanie wniosków urlopowych, które trafią do głównego modułu Kadry Płace jako nieobecności pracownicze,
  • wprowadzanie normy oraz faktycznego czasu pracy,
  • uzupełnienia zestawienia realizacji dla umów cywilnoprawnych zawieranych z rozliczeniem: Stawka za godzinę
  • drukowanie różnego rodzaju raportów.

Pulpity Pracownika i Pulpity Kierownika to dodatkowe moduły wspierające obszar enova365 Kadry i Płace. To jeszcze więcej możliwości dla efektywnego wykorzystania zasobów ludzkich w przedsiębiorstwie. W przypadku pytań zapraszamy do kontaktu.

Czytaj więcej

enova365 – wersja 14.4

Szanowni Państwo,

najnowsza wersja oprogramowania enova365 numer 14.4 została opublikowana na stronie www.enova.pl.

W wersji 14.4 ostał rozszerzony zakres funkcjonalności wspomagającej dostosowanie organizacji do wymogów RODO.
1. Rejestr naruszeń ochrony danych osobowych
2. Czynność anonimizacji serwisowej kopii bazy w przypadku potrzeby przekazania tej bazy do analizy do firmy Soneta lub jej Autoryzowanego Partnera

 

Czytaj więcej

enova365 – wersja 14.3

Szanowni Państwo,

Na stronie www.enova.pl pojawiła się nowa wersja enova365 oznaczona numerem 14.3. Wprowadzono w niej wiele istotnych zmian w związku z rozporządzeniem o ochronie danych, które wejdzie w życie 25 maja 2018 roku.


ulotka




Dodatkowo w ramach kampanii promocyjnej RODO od kilku miesięcy prowadzone są działania edukacyjne i marketingowe dotyczące tego rozporządzenia. Zachęcamy do odwiedzenia strony biznestrendy.eu, gdzie przygotowywane są materiały edukacyjne.

Od stycznia 2018 roku działa również strona gotowinarodo.pl, na której użytkownicy mogą w prostym teście dowiedzieć się na co powinni zwrócić uwagę dostosowując swoją firmę do RODO. Do tej pory test wypełniło już blisko tysiąc osób. 

enova365

Czytaj więcej

enova365 – wersja 14.2

Szanowni Państwo,

najnowsza wersja oprogramowania enova365 numer 14.2 została opublikowana na stronie www.enova.pl.

 

KSIĘGOWOŚĆ

  • Możliwość wygenerowania Jednolitego Pliku Kontrolnego zgodnie z nowym wzorcem struktury – JPK_VAT(3)
  • Jednolity Plik Kontrolny dla mikro przedsiębiorców – możliwość podpisania pliku JPK Profilem Zaufanym (eGO).
  • W module Praca na wielu bazach wprowadzono możliwość zbiorczego dodawania i wysyłki Jednolitego Pliku Kontrolnego oraz eDeklaracji z poziomu listy „Analiza baz danych”

KADRY I PŁACE

  • Aktualizacja deklaracji GUS na rok 2018
  • Aktualizacja wskaźnika minimalnej podstawy składek zdrowotnych dla prowadzących działalność gospodarczą
  • Aktualizacja wydruku ZUS Z3 oraz ZUS Z3a

 

Ponadto, wprowadzono nowe udogodnienia i zmiany funkcjonalne związane obsługą seryjnych operacji na wielu bazach w obszarze generowania i wysyłki plików JPK_VAT oraz różnych typów deklaracji podatkowych, szczególnie z myślą o biurach rachunkowych, czy w instalacjach, gdzie występuje wiele baz danych. Dodatkowo w wersji 14.2. pojawiły się przekonwertowane wydruki standardowe do technologii DevExpress XtraReports, ale domyślnie na nowych i konwertowanych bazach domyślnie pozostają standardowe raporty w technologii ASPX.

t

Czytaj więcej

Zmiany w przepisach!

Szanowni Państwo!

Zespół merytoryczny Soneta przygotował publikację dotyczącą najważniejszych, planowanych na rok 2018 zmian w przepisach oraz konsekwencji tych zmian w systemach ERP. W opracowaniu znajdują się omówienia między innymi takich zagadnień jak RODO, mechanizm split payment, e-składka ZUS czy zmiany w deklaracjach PIT. Celem publikacji jest dostarczenie Państwu informacji o najważniejszych wyzwaniach w nowym roku oraz przedstawienie systemu enova365, jako ważnego elementu wsparcia przedsiębiorców w dostosowywaniu się do owych regulacji.

Pobierz ulotkę pdfs

Czytaj więcej

enova365 – wersja 14.1

Szanowni Państwo,

najnowsza wersja oprogramowania enova365 numer 14.1 została opublikowana na stronie www.enova.pl.

enova365 w wersji 14.1 zawiera nowe funkcje oraz modyfikacje związane z dostosowaniem działania systemu do zmian przepisów zatwierdzonych na dzień 10 grudnia 2017 r., a obowiązujących od 1 stycznia 2018 r.

Główne zmiany dotyczą dostosowania enova365 do zmienionych zasad rozliczeń z ZUS ( tzw. jeden przelew do ZUS) oraz nowych wzorów deklaracji CIT i PIT. W związku z planowanymi przez ustawodawcę zmianami zasad ustalania składek ZUS dla przedsiębiorców rozpoczynających działalność gospodarczą oraz uruchomieniem w serwisie JPK Ministerstwa Finansów obsługi nowego wzoru pliku JPK_VAT(3) planujemy udostępnienie pod koniec stycznia 2018 r. kolejnej wersji enova365.111

Czytaj więcej

enova365 – wersja 14.0.

Szanowni Państwo,

najnowsza wersja oprogramowania enova365 numer 14.0 została opublikowana na stronie www.enova.pl.

W wersji 14.0 pojawił się szereg nowych oraz istotnych i wpływających na Państwa pracę funkcji. Poniżej przygotowaliśmy krótką listę zmian, które mogą Państwa zainteresować:


KADRY I PŁACE

– Dla Agencji Pracy Tymczasowych dodano wydruk „Zaświadczenie o zatrudnieniu” dla pracowników tymczasowych będących zleceniobiorcami.

– W Pulpicie Pracownika dodano możliwość konfigurowania zastępstw kierowników.

– Wprowadzono nową wersję wydruków ZUS GUS Z15 A oraz Z15 B.

– Aktualizacja wskaźników obowiązujących od 1.09.2017: przeciętne miesięczne wynagrodzenie, minimalne wynagrodzenie uczniów


KSIĘGOWOŚĆ

– Pulpit Klienta Biura Rachunkowego – moduł umożliwiający sprawny przepływ informacji księgowych pomiędzy biurem rachunkowym, a klientami biura rachunkowego rozliczającymi się w oparciu o KPIR, pełne księgi lub ewidencję ryczałtową. Umożliwia min. przegląd i wydruk rejestrów VAT i zapisów księgowych, wydruk deklaracji podatkowych, przegląd rozrachunków i eksport przelewów.

– Obsługa konta bankowego w zakresie pobierania wyciągów i eksportowania przelewów wprost z programu – umożliwiono połączenie przy pomocy WebServices z bankami Raiffeisen oraz BNP BGŻ Paribas

– Klasyfikacja Środków Trwałych wg ustawy z 2016 r. wraz z mechanizmami wspierającymi aktualizację


HANDEL

– Nowe możliwości obsługi korekt kosztów zakupu – umożliwiono zatwierdzanie korekt dokumentów zakupu/przyjęć magazynowych, dla których wystąpiły już obroty na dokumenty rozchodowe do bufora. Ulepszenie polega na przeliczeniu nowego kosztu na dokumencie rozchodu pozostającego w buforze podczas zatwierdzania korekty zakupu. Tym samym nie jest wymagane wcześniejsze zatwierdzenie dokumentu rozchodowego. Przynosi to korzyść w postaci skrócenia czas poświęcanego na zatwierdzanie dokumentów rozchodowych, redukcji ilości dokumentów KWPZ generowanych dla zatwierdzonych dokumentów rozchodowych oraz ułatwienie analizy obrotów towarów poprzez wyeliminowanie zbędnych dokumentów KWPZ.

– Korekty dla dokumentów zamówień (od odbiorcy/do dostawcy) – funkcjonalność, która wprowadza obsługę korekt w relacji do dokumentów zamówień od odbiorcy / do dostawcy. Korekta do zamówienia może być wykorzystana np. w sytuacji gdy chcemy modyfikować zamówienie pierwotne (zmiana ilości pierwotnej, zmiana ceny itp.) przy jednoczesnym zachowaniu jego oryginalnej wersji. Korekta może być wówczas traktowana jako kolejna wersja zamówienia.


Ponadto, wersja 14.0 zawiera bardzo istotną zmianę techniczną (dla Państwa) i użytkową (dla Klientów), czyli nowy mechanizm wydruków, który oparty jest o kontrolki DevExpress XtraReports. To zestandaryzowane i nowoczesne narzędzie dające Państwu nowe możliwości i jakość w zakresie realizacji wydruków dedykowanych pod potrzeby Klienta:

– dostępny jest równolegle z dotychczasowym mechanizmem enova365 ASPX.
– w oknie konfiguracji listy raportów udostępniliśmy możliwość dodawania raportów z wykorzystaniem nowej technologii.
– raporty można tworzyć „od zera”, bądź generować na podstawie aktualnej listy.
– w nowej technologii raportowania przygotowywanie wzorców raportów odbywa się w graficznym edytorze z interfejsem bardzo przyjaznym dla użytkownika (metoda drag&drop)


 

Czytaj więcej